CikYam, Wartawan Comel Yang Suka Bisnes

 


Assalammualaikum semua. TQ tau sebab sudi datang bertandang ke blog CikYam yang pinky-pinky ni. Ya, kaler pink adalah kaler kesukaan selain pepel, maroon, biru, putih. Eh, banyak lak warna kegemaran.

CikYam dah lama menulis blog. Sejak tahun  2008. Tapi lama jugak blog ni bersawang sampailah datang keinsafan untuk memberi nyawa kembali kat blog ni.

Tugas hakiki CikYam adalah menulis. Dan CikYam seorang wartawan di Nu Ideaktiv Sdn Bhd (Karangkraf). Dah lama CikYam jadi wartawan ni. Sejak 2006 bersama majalah Jelita dan sekarang buat majalah masak-masak, RASA.

CARI DUIT EKSTRA

Selain menulis di majalah, CikYam juga menulis buku, website dan jadi ghostwriter untuk banyak penulisan di luar. Antaranya skrip drama, coffee table book dan buku-buku umum untuk set perpustakaan.
.
Zaman berubah. Kita juga kena berubah untuk seiring dengan zaman. Jadi, selain menulis, CikYam juga buat bisnes online untuk tampung kewangan keluarga. CikYam ada suami. Dia seorang individu kelainan upaya (OKU) dan dia takde pendapatan tetap. Jadi CikYamlah penyumbang utama menyara keluarga termasuk dua orang anak. 



ADA CARA MUDAH CARI DUIT RUPA-RUPANYA

Lama gak dok fikir macam mana nak cari duit dengan mudah. Last-last jumpa Mentor, nama dia Sheda Said. Dia ajar CikYam jual kosmetik. Juga leader yang ohsem iaitu Kak Ngah Muna. I love both of u ❤️

Selain jadi stokis, CikYam jugak usahakan kosmetik ni secara affiliate. Alaaaa yang beli online dengan link sendiri tu.

Apa CikYam jual? CikYam mengusahakan kosmetik HALAL dan berkualiti setanding produk antarabangsa. Namanya HAUS COSMETICS. Kenapa jual kosmetik ni? Sebab CikYam nak semua orang dapat menggunakan kosmetik yang bagus tanpa merosakkan kulit sebagaimana banyak produk yang ada merkuri.

Juga ada meal replacement, suplement, hand sanitiser, semburan sanitasi. Eh memacam la. Lengkap untuk kesihatan dan kecantikan. Yang penting halal.

ADA KERJA TETAP PUN BOLEH BUAT BIZ



Betul kan? Zaman sekarang benda ni bukan lagi satu yang pelik. Kos sara hidup sekarang ni kemain tinggi lelagi yang duduk bandar. Ya, CikYam ni kategori miskin bandar. 

CikYam sarankanlah pada korang yang dah ada kerja tapi gaji tak berapa besar, jomlah buat bisnes online kosmetik macam CikYam buat ni.

Komisyen sangat menarik. Tak perlu pos. Semua HQ akan poskan. Kalau nak pos sendiri pun boleh. Misalnya nak jual terus kat kastemer, cod. Boleh je. Cuma HQ amat memahami orang yang ada kerja hakiki, surirumah, tak pandai drive, so HQ mudahkan kita tak perlu keluar mengepos.

CikYam faham peritnya jadi miskin bandar, CikYam faham susahnya macam mana. Nak hubungi CikYam atau berkaitan Haus Cosmetics, boleh KLIK SINI.

Bukan scammer, bukan penjahat, bukan penipu. CikYam ialah wartawan comel yang suka bisnes. Tu ajerrrrr. ❤️

Nak cuci mata? Meh jengok katalog digital yang ohsem ni. 👉 Katalog Haus Premium CikYam



Catat Ulasan

0 Ulasan