Bedak Compact Full Coverage, Tak Berminyak dan Finishing Matte



Dalam rutin mekap seharian, selalunya kita takkan skip pakai bedak compact. Sebabnya ianya satu cara paling senang nak bagi penampilan nampak berseri. Tanpa sapu bedak, muka akan nampak macam 'tak siap'. Jadi bedak compact dianggap sebagai salah satu mekap yang perlu ada.

Kalau kita nak cari bedak compact di kedai atau farmasi, selalunya apa yang kita akan buat? Kalau CikYam, masa nak beli bedak compact, CikYam akan belek kod warna dulu. Cari yang paling-paling dekat dengan warna kulit. Bila dah belek kod warna, CikYam akan pegang tekstur dia. Kan dekat farmasi selalu ada letak yang tester tu kan? Ha, try la pegang. Bedak yang tekturnya lembut akan jadi pilihan.

Seterusnya, CikYam akan tengok sama ada bedak tu two way cake atau bukan. Yang two way cake lagi best sebab boleh pakai dengan span basah atau kering. Kalau pakai dengan span basah ni, dia boleh jadi foundation sekali sebab dia lembap. So, hasil mekap nanti lebih cantik la sikit. Gittew.

Dan selebihnya, CikYam akan tengok packaging. Kalau packaging cantik, itu satu bonus. Lelagi kalau packaging nampak mahal. Wow sangat weh. Rasa macam pakai bedak orang hef-hef je.


NAK TAHU BEDAK COMPACT BEST?



Sekarang ni, CikYam pakai bedak compact yang sangat best iaitu Matte Velvet Compact Powder. Bedak ni memang sangat best sebab ada semua ciri-ciri macam CikYam nyatakan kat atas tadi. Dia ada kod warna yang mirip dengan warna kulit CikYam. Seterusnya, teksturnya dia lembut giler. Halus je bila dipegang. Dia juga two way cake dan packaging dia lawa namatey.





MEMANG SESUAI UNTUK ORANG ASIA


Matte Velvet Compact Powder ni memang dibuat khas untuk kulit orang Asia tau. Warna dia ada lima kod. Kod warna ni pulak memang sesuai sangat la untuk kulit masyarakat kita. Lima kod ni mesti ada satu yang sesuai untuk kulit korang. CikYam boleh pakai dua kot iaitu kod 2.0 dan 2.1. Senang kata, kulit CikYam ni tak cerah sangat dan tak gelap sangat.


5 kod warna dengan range LIGHT, MEDIUM hingga DARK.


Bedak ni dibuat dengan rumusan yang best diperkaya dengan vitamin B, C dan E yang bermanfaat untuk kulit. Siap ada SPF 15 untuk bantu kulit dilindungi. Bila dipakai tu tekstur dia ringan dan paling best finishing dia matte dan tak berminyak.


CikYam boleh pakai 2.0 dan 2.1. Just nice untuk warna kulit CikYam.



3 CARA GUNA

CikYam memang pakai bedak ni sebab nak nampak segar kat office.


SPAN KERING - kesannya sama seperti bedak compact medium dan full coverage.
SPAN BASAH - kesan seperti korang pakai foundation. Lebih mantap.
BERUS - kesan macam korang pakai loose powder. Elok kalau lepas dah siap mekap, korang guna berus untuk nampakkan hasil lebih gebu.


BERAPA HARGA?

Harga asal RM75. Tapi promosi PKP hanya RM65 (free postage)


OK, ini soalan yang paling best nak bagitahu. Matte Velvet Compact Powder ni harganya adalah RM75 setiap satu. Tapi pada waktu sekarang, kita dilanda wabak Covid-19 kan? So CikYam dengan rasa gembiranya nak umumkan bahawa Matte Velvet Compact Powder berharga RM65 sahaja. Oh, bukan tu saje, CikYam nak bagi free postage. So, cuma perlu bayar RM65 untuk setiap Matte Valvet Compact Powder.


Haus Cosmetics hasilkan bedak terbaik untuk orang Asia.

Sapuan full coverage dengan Matte Velvet Compact Powder.

Sebagai wartawan majalah RASA, CikYam memang kena selalu tampil segar. Kalau tak pakai bedak, takde mood nak buat kerja. Hahahaha.



So, amacam gais? Best tak bedak ni? Best kan? Nak dapatkan harga promo RM65 dengan free postage? Jom PM CikYam. Klik je sini (Saya nak beli Matte Velvet Compact Powder). Klik je situ tau. Pilih kod warna yang korang nak, terus CikYam akan poskan.

Catat Ulasan

0 Ulasan