Ketahui Makna 'Active Ingredient' Sebelum Ambil Sebarang Suplemen



Ramai yang belum begitu faham pasal apa itu 'active ingredient'. Sebenarnya inilah hal paling penting sebelum korang ambik apa-apa suplemen.

Active ingredient ni la yang menentukan sama ada bahan dalam suplemen yang korang ambil itu selamat atau tidak.

Cik Yam pernah interview Penasihat Saintifik Ellsee, Prof Dr. Azizan Ahmad. Beliau ialah Pakar Kimia No.1 Asia.



Antara soalannya, apa bagusnya kandungan dalam suplemen ibu hamil Premamma dan Postmamma untuk ibu lepas bersalin ni?

Jawab beliau, Premamma ialah suplemen yang tiada kesan buruk dan sungguh selamat dimakan kerana menggunakan 'active ingredient'. Apa itu active ingredient?



Maksudnya Premamma dan Postmamma ni menggunakan bahan semula jadi yang betul-betul dirumus dengan cara selamat. Bukannya menggunakan bahan sintetik. Bahan sintetik ialah bahan yang dibuat menyerupai bahan semula jadi menggunakan bahan dari makmal lalu dijadikan perisa sahaja. Misalnya perisa oren, perisa kurma dan perisa lain. Hanya perisa, bukan semula jadi.



Bahan perisa sudah tentu gunakan gula dan bahan yang bukan semula jadi untuk dapatkan rasa macam bahan yang sebenar. Jadi di mana khasiatnya?

Di sinilah pentingnya ada Penasihat Saintifik supaya suplemen itu selamat dan ada pakar bertauliah yang memantau proses pembuatannya. Best kan Premamma dan Postmamma. Selamat untuk ibu, selamat untuk baby. ❤

Nak Premamma & Postmamma?
WhatsApp Cik Yam

Catat Ulasan

0 Ulasan