Iklan Nuffnang

Khamis, 2 Februari 2017

Lelaki Curang; Ni Makan Dia!


Kita hidup dalam dunia ni sementara je. Jadi buat apalah nak pening-pening fikir masalah sampai berendam air mata. 

Ya, tak salah menangis. Menangislah namun kemudian bangkitlah seperti wanita yang tak pernah mengaku kalah.

Andai kata pasangan kita curang, anggap sajalah dia bukan yang terbaik untuk kita. Move on. Mungkin pasangan kita yang betul, masih jauh dari kita. Sebab tu kita berjumpa dulu dengan pasangan yang salah tu.

Tapi kita kena ingat. Semua orang ada buat salah. Kemungkinan besar kecurangan yang dilakukan oleh pasangan kita tu, adalah kesilapan dia. Dia berhak mendapat peluang kedua; seandainya dia benar-benar bertaubat dan insaf.

Jadi, bagi anda yang berdepan dengan masalah pasangan curang, mungkin tip di bawah boleh membantu.

1)Siasat dahulu tahap kecurangan yang dia lakukan.
2)Jika tahap curang terlalu teruk hingga tuttt, anda perlu berkomunikasi secara profesional (jangan meroyan). Tanya pada dia punca dan tahukah dia kesan daripada kecurangan yang dilakukan.
3)Bawa berbincang dengan orang paling dekat dengan anda sama ada bff atau wali anda.
4)Minta pasangan bertaubat.
5)Jika keadaan semakin kusut, perceraian adalah jalan terbaik.

Aku faham situasi pasangan curang bukanlah satu keadaan yang mudah untuk dihadapi. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul.

Pertama, fikirkan anak-anak anda. Jika anda bergaduh setiap hari, pasti anak dapat kesan buruknya.

Kedua, bercerai ada kala tidak menyelesaikan masalah. Jadikan perceraian sebagai pilihan terakhir selepas anda lakukan semua cubaan untuk menyelamatkan rumahtangga.

Terakhir, usah sorok daripada pengetahuan wali anda. Wali perlu tahu keadaan rumahtangga anda. Berbincanglah. Semoga rumahtangga boleh kembali aman walaupun berat hati sementelah memikirkan si dia curang dengan wanita lain! Sakitnya tuh di sini, taukkkkk.

*Lelaki budiman takkan curang pada pasangannya. Dia sedar diri yang dia dah kahwin dan anggap isterinya sebagai bidadari. Tiada galang gantinya.

*Wanita perlu ada income sendiri sebagai back up jika pasangan buat perangai.

:-)

Tiada ulasan: