Iklan Nuffnang

Jumaat, 10 Februari 2017

Kau Tak Dihargai? Apa Lagi, Silalah Angkat Kaki!


Nak cerita benda sedih sikit malam ni. Hahaha. Kalau baca mutiara kata kat atas tu, sakitnya tu di sini kan? 

Yelah, kita betul-betul la punya sayang kat seseorang tu tapi dia tak habis-habis buat kita menangis. Kenapa ek boleh jadi macam tu?

Semuanya berbalik kepada soal penghargaan. Andai kita selalu dihargai, kita akan rasa diri kita amat diperlukan. Tapi kalau kita sikit pun tak dihargai, kita rasa diri kita ni ada atau tiada pun tak apa. Sakitnya rasa.

Orang yang pengorbanannya langsung tak dihargai ni, hatinya lama-lama akan mati. Dia akan jadi keras hati dan mungkin memberontak.

Tidak mustahil dia akan jadi murung. Jika perasaan sayang terhadap seseorang itu boleh terhakis, dia boleh move on. Alangkah pedihnya jika perasaan sayang itu kekal dalam hati, maka dia akan menanggung kesakitan sepanjang hayat.

Dia akan menangis kerana tidak dihargai. Orang yang dia sayang sedikit pun tidak menghargai perasaannya. 

Jadi, belajarlah untuk melepaskan orang yang sebegitu. Siapa tahu, bila anda sudah tiada, dia mulai terasa kehilangan. Siapa tahu kan?

Tiada ulasan: