DAY 5: 31 days challenge by jdt blogger - 6 Perkataan Menggambarkan Diri

Hari ni nak teruskan lagi menyahut cabaran. Tiap hari aku jenguk blog ni start hari tu. Kalau tak blog ni sunyi sepi. TQ untuk penganjur yang buat cabaran ni ya. Hehe.


Kali ni entri yang diberikan bertajuk 6 perkataan menggambarkan diri. Aku tak boleh nak gambarkan sendiri aku ni macam mana. Jadi aku minta encik suami gambarkan. Inilah dia 6 perkataan yang menggambarkan diri aku berdasarkan pendapat suami aku.

1) Gemuk: Ya, badan aku memang gemuk la. Tak pernah pakai baju saiz S atau M. Memang saiz aku L, XL dan ke atas.

2) Garang: Hahahaha. Yang ni pun selalu disebut-sebut. Adik-adik aku kata aku ni garang. Kawan-kawan diorang pun takut kat aku.

3) Comel: Encik suami kata sebab ni dia sangkut kat aku dulu.

4) Chef: Encik suami kata aku pandai masak. Masak sardin simple-simple pun sedap.

5) Berleter: Bab ni walaupun aku macam tak setuju tapi sebab encik suami dah kata macam ni, aku masukkan jugalah. Mana-mana isteri pun tentu suami dia kata dia kuat berleter, kan?

6) Penulis: Kata encik suami, aku ni suka menulis. Selain tulis atas dasar kerja, aku suka tulis surat atau nota untuk dia. Selalunya yang sweet-sweet. Ermmmmm hahahahahaha.

P/s: Masa ambik gambar dgn Amber Chia ni, dia kata i cover u. Hahaha terer betul Amber ni memang sah aku tak nampak gemuk kat dalam gambar ni kan. Sweet sweet comel gitu...

Kesimpulannya, 6 perkataan menggambarkan diri ialah GEMUK, GARANG, COMEL, CHEF, BERLETER & PENULIS.

Sekian catatan hari ni.

#jdtblogger 
#31dayschallengebyjdtblogger

Catat Ulasan

5 Ulasan

Cik Ila Menari berkata…
Hehehe....sweet je suami dia. Dah cakap gemuk dan garang, comel pulak. Tapi memang comel pun senyuman tu.
Hernee Nazir berkata…
hehehe..hanya suami yang memahami sebab tu dia mampu keluarkan 6 perkataan yang berkait dengan wife kan hehehe..
Shad berkata…
Sweetnya tulis2 nota. 😘😘

Shad singgah sini dari
http://akuvsdiashadhira.blogspot.my/2017/01/6-perkataan-menggambarkan-diri-day-5.html
Wawa Ashihara berkata…
jom komen entry wawa plak

http://www.wawaashiharaa.com/2017/01/31-days-challenge-by-jdt-blogger-day-5.html
Edrina Zulkafli berkata…
bw sini :) ermm. ramai yang garang ni. heheh

*a visit from: http://edrinazulkafli.blogspot.my/2017/01/day-5-6-perkataan-menggambarkan-diri.html