DAY 1: 31 days challenge by jdt blogger - Siapakah Saya

Perghhh lama giler tak update blog ni. Tetiba hari ni rasa nak update. Sebab apa? Sebab sahut cabaran 31 hari anjuran JDT blogger.

Memandangkan aku pun anak jati Johor, jadi teruja jugak la nak join. 


Cabaran hari pertama ialah membuat entri yang bertajuk Siapakah Saya.


Sebenarnya takde yang menarik pun tentang diri aku ni. Aku hanya manusia biasa yang bekerja sebagai penulis. 


Dah 10 tahun aku mencari sesuap nasi untuk menyara hidup dengan menulis. Aku menulis artikel, cerpen, buku kanak-kanak dan juga pernah menulis coffee table book yang aku tak pernah nampak kewujudannya walaupun aku tahu buku tu diterbitkan. Haha kelakar.


Aku pun pernah bercita-cita nak menulis novel. Seronok kan tengok novel diadaptasi ke filem atau drama. Namun cita-cita tu tak dapat aku realisasikan lagi. Terperam sebab pelbagai alasan. Haha ni kelakar seram la pulak.


Namun dalam kerjaya aku ni, aku pernah capai sesuatu yang dibanggakan iaitu Anugerah Penulis Rencana Terbaik di MPI-Petronas tahun 2007 dulu. Itu sahaja...


#jdtblogger 

#31dayschallengebyjdtblogger 

Catat Ulasan

6 Ulasan

yaya cendana berkata…
salam kak.ler..akak johor jgk ke. sekampung ler kita..ekekeek...

saya join jgk kak...ni sy punya entry..jemput ler jamu..eekeke

http://www.yayacendana.com/2017/01/31-days-challenge-by-jdt-blogger-day-1.html
yaya cendana berkata…
salam kak.ler..akak johor jgk ke. sekampung ler kita..ekekeek...

saya join jgk kak...ni sy punya entry..jemput ler jamu..eekeke

http://www.yayacendana.com/2017/01/31-days-challenge-by-jdt-blogger-day-1.html
Hernee Nazir berkata…
thanks for your support! 😊
Cik Ila Menari berkata…
Salam perkenalan maryam dari cikilamenari. Cik ila pun join cabaran yg sama.
Edrina Zulkafli berkata…
semoga murah rezeki :')


* a visit from: http://edrinazulkafli.blogspot.my/2017/01/day-1-siapakah-saya.html
sitirohaida berkata…
singgah sini...kita blogwalking nak kenal puan blog