Selamat Tinggal Kulit Kering...


Hehe. Lama tak kemas kini blog comel ni. Ni nak masukkan gambar masa hadir ke majlis anjuran majalah Nona terbitan Kumpulan Media Karangkraf. Ada sessi ceramah pasal kecantikan. Lepas ceramah tu ada sessi solek-solek gunakan produk Body Shop. Lepas beberapa hari sessi tu aku terus pergi ke butik Body Shop dan beli bedak asas, serum dan pelembap dia. Muka yang dulu kering sekarang dah tak begitu kering lagi. Masih ada kesan kulit kering tapi dah semakin OK. Nampaknya aku sesuai pakai serum dan pelembap Body Shop ni. Dulu kalau pakai serum mesti muka pedih. Masa kat sessi ni pun aku pedih pakai serum. Aku tanya pada staff Body Shop kenapa muka aku rasa pedih bila pakai serum. Katanya sebab kulit muka aku kering. Selama ni aku ingatkan kulit muka aku berminyak sebab bangun tidur mesti minyak banyak. Rupa-rupanya kulit kita yang kering ni akan menghasilkan minyak ketika tidur supaya tidak terlalu kering. Sebab tulah berminyak lepas bangun tidur. Jadi, untuk menjaga lembapan tu kita kena guna produk kulit kering. Yang aku ni pi guna produk untuk kulit berminyak. Haruslah makin kering kulit nan cantik ni. Sebab tu banyak kedut-kedut bawah mata. Sekarang ni dah OK sikit. Takdelah kulit kering lagi.... TQ Anis sebab ajak pegi bengkel ni.

Catat Ulasan

2 Ulasan

seri berkata…
Bedak kotak biru yang start dengan huruf M tu dah tak pakai la ye? :P
Kak seri berkata…
Owh dah bertukar pada bodyshop ye... best ke?