Cuti-Cuti Di Thistle

YEHA... akhirnya impian tercapai jua. Impian kami bertiga nak bercuti rehat seketika. Tidaklah jauh sampai kena naik kapal terbang atau naik bot merentas lautan. Hanya perjalanan sejam lebih dengan kereta sahaja. Tak jauh, hanya di Port Dickson je. Cukuplah untuk merehatkan minda.



Inilah tugu di hadapan laluan untuk ke Hotel Thistle. Bertaraf lima bintang dan sungguh selesa sekali... wajah-wajah kami yang ceria... Aku kat belakang makan coklat. Apa lagi kalau bukan Cabdury...



Dah nak sampai di hotel, baru aku perasan yang aku lupa bawa selipar. Takkan nak ke sana ke mari pakai kasut kot. Singgah sekejap di Teluk Kemang beli selipar. Cantik tak? RM10 je. Ini pula pemandangan dari lobi yang terletak di tingkat 1. Cantikkan kolam renang ni.


Check in jam 3 petang tapi jam 2 petang kami dan sampai. Aku daftar dulu dan kemudian ambil gambar di lobi yang menghadap terus ke kolam renang. Belakang kolam renang tu pantai. Hotel ni ada private beach.


Takkanlah Anis dan Suzi je nak posing. Aku pun nak juga. Gambar sebelah ialah katil. Kami ambil bilik jenis Deluxe King Sea View. Besar katil ni. Kami bertiga yang berbadan sesedap rasa ni boleh tidur dengan selesa sekali. Tak caya? Tengok gambar bawah.


Besar kan katil ni.....


Masa untuk makan malam. Disebabkan resort ni terlalu best, kami tak berhajat untuk makan di luar. Kami makan di restoran yang terletak di tepi kolam renang. Restoran Fresh. Gambar sebelah tu ialah air Iced Lemon Tea; aku punya, Cappucino; Suzi punya dan Fresh Orange Without Ice, Anis punya. Aku makan nasi goreng special.


Anis makan salmon. Suzi pula makan Beef Burger. Makan malam kami di sini harganya RM139++.


Jemput minum....



Sebelum balik, kami sempat singgah di depan tugu ni untuk bergambar.
Anis dan Suzi, Suzi dan aku.... :-) Sahabat sejati sampai mati...

Anis dan Yam... dan inilah kami bertiga yang sentiasa ceria dan berkongsi detik pahit manis tanpa mengira masa... sayang kamu semua... :-)
Next vacation ke mana kita darling?? Adakah ke PD lagi? Tempat lainlah pulak yek... please...


Catat Ulasan

1 Ulasan

chocinmybox berkata…
kak yam..awak makan CADBURY la..bukan CABDURY...hikhik....alhamdulillah,percutian sambil bekerja.isk...sedih! dah lah demam...tapi ttp best......hikhkhik.