Iklan Nuffnang

Khamis, 18 November 2010

Buletin Utama - KWSP Potong 11% Tahun Depan

AKU tengok Buletin Utama tadi. Berita tu kata mulai tahun depan (2011) Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) akan potong 11 peratus daripada gaji. Sekarang ni potong kurang daripada itu. Majikan pula kekal bayar caruman 12 peratus daripada gaji pekerja. Kalau nak ikutkan, 11 peratus tu banyak jugak tu. Aku selalu simpan untuk kecemasan cuma lima peratus je. Hahaha. Harap-harap aku sempatlah merasa duit yang aku simpan dalam KWSP yang telah lama aku simpan tu. Kalau takde KWSP kan, aku rasa memang rata-rata rakyat Malaysia ni takde simpanan. Berapa keratlah sangat yang akan simpan duit gaji diorang? Selalunya dapat gaji je habis bayar itu, bayar ini, belanja itu, belanja ini. Doalah umur panjang dan boleh rasa duit KWSP apabila umur cecah 50 tahun nanti. Amin...

Tiada ulasan: