Iklan Nuffnang

Jumaat, 15 Oktober 2010

Pergi Kenduri Kahwin

HUJUNG minggu mesti ada orang kahwin. Sekarang ni orang kahwin dah tak ikut musim. Dulu-dulu orang akan kahwin pada musim cuti sekolah. Tapi sekarang ni aku tengok di kebanyakan tempat mesti ada kenduri kahwin pada Sabtu dan Ahad. Patutlah sekarang ni ramai orang buat bisnes perunding perkahwinan. Bangsa lain pun dah banyak bukak kedai jual barang-barang kahwin Melayu. Jual bunga telur, jual renda, reben, macam-macam lagilah. Aku sempat pergi ke majlis kahwin anak saudara Suzi di Taman Medan. Dekat je dengan rumah. Sabtu aku pergi ke majlis akad nikah. Ahad pula pergi majlis makan-makan. Pasangannya muda lagi. Yang lelaki baru 21 tahun dan yang perempuan baru 18 tahun. Bagus juga kahwin muda-muda ni. Nanti umur 50 tahun, anak-anak dah besar. Bolehlah rilek.... Tak perlu kerja, anak-anak akan bagi duit tiap bulan. Semoga pasangan ini berkekalan hingga ke hujung nyawa... amin.

Tiada ulasan: