Iklan Nuffnang

Jumaat, 15 Oktober 2010

Gambar kenangan Di Tapak Lama

TAPAK apa? Tapak kaki? Bukan. Inilah tapak lama pejabat tempat aku bekerja. Tapak ini dalam proses pembikinan. Bangunan pejabat yang baru dibeli kini dalam proses pembikinan. Tapak letak kereta yang dulunya kurang cantik, kini sedang dalam proses memperindahkannya. Luasnya... saujana mata memandang. Katanya kami bahagian editorial akan berpindah ke sini. Pun begitu semuanya masih belum ada keputusan muktamat. Buat masa sekarang ni, aku simpan semua kasut tumit tinggi aku tu. Maklumlah kawasan pejabat dalam proses baik pulih jadi jalan diturap dengan batu kerikil. Rosaklah kasut tumit aku tu kalau aku pakai buat jalan atas batu kerikil. Jadi, kasut aku simpan dalam kereta. Kalau nak keluar tugasan barulah aku pakai. Di pejabat berselipar sahajalahnya.... selipar pun takdelah selipar buruk. Selipar ala-ala sesuai untuk ke pejabatlah. Personaliti kena jaga, kan? Betul tak? Tak sabar nak tengok bangunan dan kawasan sekitar pejabat ni berubah wajah. Mesti cantik dan selesa, kan.


1) Suzi & Anis di hadapan parking lot yang baru.
2) Inilah bangunan baru yang dalam proses baik pulih.

1) Tapak parkir lama yang dah cantik.
2) Ini bangunan lama....

Tiada ulasan: