Iklan Nuffnang

Isnin, 20 September 2010

Peluang Raya Di Kelantan

SELASA, aku balik dari kampung ke KL. Balik awal sebab adik aku yang kerja jururawat tu kena kerja malam Selasa. Jadi, pagi-pagi lagi aku dah bertolak dari kampung. Jalan tak berapa sesak tapi aku sampai lambat juga sebab pandu kereta lambat-lambat. Singgah di Seri Putra kemudian hantar adik aku balik rumah sewa dia dan kemudian barulah sampai ke rumah dalam jam 5 petang.
Keesokan harinya, aku naik kapal terbang menuju ke Kelantan. Hohoho, raya di Kelantan nampaknya. Inilah kali pertama aku naik kapal terbang menggunakan duit sendiri. Selama ini aku naik kapal terbang ditaja atas nama kerja. Hehe. Aku pernah pergi Bandung, Jakarta, Korea, Pulau Redang, Sabah, Kuala Terengganu dan Pulau Langkawi naik kapal terbang yang ditaja. Aku sampai di lapangan terbang Kota Bharu jam 11.55 pagi. Suzi sampai lewat sebab jalan sesak gila kat Kota Bharu. Aku berjalan-jalan di sekitar lapangan terbang yang tak berapa besar tu. Seronok juga tengok gelagat orang. Singgah di kedai buku dan aku beli buku pasal kisah Rasulullah. Harga buku tu RM35. Sempatlah baca 15 muka surat, kemudian Suzi sampai. Terkedek-kedek Aiman datang sambut aku kat dalam lapangan terbang tu. Rabu sampai Jumaat aku berada di Kelantan. Kemudian balik ke KL naik kereta Suzi. Singgah di satu tempat beli baulu dan akok panas. Wow, sedap sungguh. Tapi Suzi beli banyak, kaedahnya tak habislah makan.

2 ulasan:

Syaliza Shapiansuri berkata...

kakak, takde pix raya bersama cik suzi??? mau lihat kemeriahan itiew...

suziey berkata...

x sempat bergambo cik liz kerana kesibukan gitiew...hik3