Iklan Nuffnang

Ahad, 20 Jun 2010

Suka Ria Di Tambun



SABTU, aku bersama Suzi dan Anis pergi ke Lost World Of Tambun (LWOT) untuk memeriahkan suasana Hari Keluarga tempat aku bekerja. Bertolak dari rumah jam 7 pagi tetapi jam 5 pagi aku dah bangun tidur untuk siapkan sedikit makanan. Ringkas sahaja iaitu nuget ayam goreng, sandwic sardin dan air Nescafe. Aku difahamkan sebanyak 26 bas konvoi dari seluruh tanah air untuk memeriahkan sambutan Hari Keluarga ini. Maklumlah, di seluruh tanah air ada cawangan kumpulan syarikat tempat aku bekerja. Meriah sungguh. Sepanjang perjalanan aku dapat lihat bas yang membawa kakitangan syarikat ini. Semua berbaju kemeja-T biru. Meriah! Dalam kemeriahan, aku sempat berasa insaf kerana ada dua kemalangan jalan raya yang berlaku. Salah satunya ialah kemalangan maut kerana kelihatan ada mangsa yang ditutup dengan plastik hitam.

Inilah gambar keadaan kemalangan yang sempat aku rakamkan.

Sampai di LWOT jam 10 pagi tepat. Aku terus mendaftar dan dapatkan kupon makan. Kemudian pergi khemah yang luas untuk acara perasmian dan kemudian kami berpeluang buat aktiviti. Oh, LWOT dipenuhi lautan biru daripada kakitangan yang datang bersama keluarga masing-masing. Sungguh besar Keluarga Karangkraf! Seharian di LWOT, kulit aku gelap. Pedih je rasa sebab kena sunburn. Lupa nak sapu sunblock sebab teruja sangat nak mandi. Paling seronok ketika main gelongsor. Aku naik dengan Suzi dan Anis naik dengan Azza. Disebabkan badan aku yang berat ni gelongsor menggunakan pelampung tu bergerak laju yang amat. Dari atas sampailah ke bawah kami menjerit macam nak putus urat tekak. Laju beb! Kata Anis, apabila pelampung aku dan Suzi sampai ke bawah terus pelampung tu terbalik. Aku dan Suzi terus tercampak dan masuk ke dalam air. Hehe. Yang best juga ialah berkayuh dengan pelampung besar di dalam lorong yang besarnya lebih kurang dua depa. Di situ memang sudah tersedia alunan air yang boleh menggerakkan pelampung kita. Siap ada ombak buatan. Memang best. Kalau tak sewa pelampung, anda boleh berjalan kaki dan nikmati suasana ala hutan yang menyamankan. Kitorang berempat mula-mula jalan di situ tanpa pelampung. Kemudian sewa pelampung dan jalan sekali lagi...

Anis dan Suzi menikmati sandwic sardin dalam kereta.

Baru sampai di depan LWOT. Posing-posing dulu.


Anis, Suzi dan Azza beratur nak naik permainan yang gayat. Masa ni aku dah surrender dah sebab kepala dah macam pening lalat lepas naik bot berpusing dan perahu helang yang memeningkan. Hehe.
Wow, seronoknya!

Tiada ulasan: