Iklan Nuffnang

Isnin, 17 Mei 2010

Sembang Dengan Karam Singh Walia

HARI ni aku masuk ke pejabat seperti biasa. Lepas beli karipap di kafe dengan Suzi, aku terus duduk di kerusi menghadap laptop. Lepas berdoa apa yang patut aku pun memulakan kerja. Seperti biasa kerja-kerja pagi akan dimulakan dengan semak e-mel. E-mel rasmi dan e-mel tak rasmi aku semak semuanya. Kadang-kadang e-mel urusan kerja pun ada yang diterima dalam e-mel tak rasmi, kan.
Selesai siapkan satu artikel, aku mula siapkan diri dan minda untuk keluar tugasan. Kali ini aku ada janji temu dengan hero Aduan Rakyat iaitu Karam Singh Walia di Sri Pentas Bandar Utama. Selesai bersembang dengan dia di Bilik VIP Bahagian Berita dan Hal-Ehwal Semasa, Karam Singh membawa aku dan jurugambar melawat sekitar pejabatnya. Wow best. Dapatlah aku tengok ruang tempat pembaca berita baca Buletin Utama. Di bilik suntingan pula nampak kakitangan sedang menyunting berita-berita yang bakal disiarkan. Selama ni kita seronok-seronok je tengok berita. Tak pernah tahu macam mana susahnya berita tu nak disiapkan. Hehehe, samalah dengan penerbitan majalah. Editorial, foto dan grafik tungkus-lumus siapkan bahan untuk semua pembaca membaca bahan-bahan bermutu. Jadi, kepada pembaca semua.... terima kasih kerana menyokong majalah kami. Kalau nak tahu cerita apa yang Karam Singh sembangkan dengan saya, bacalah majalah MIDI yang akan datang ya!

3 ulasan:

chocinmybox berkata...

hamboi...promote nampak....hihihi...hrm...tu la kan...bila dah kua majalah,nampak best je..disebaliknya? tunggang langgang...kikiki....

Mariam Elias berkata...

A'ah kan. Nampak mudah tapi susah jugak sebenarnya. Paling utama ialah ketabahan.

Mariam Elias berkata...

A'ah kan. Nampak mudah tapi susah jugak sebenarnya. Paling utama ialah ketabahan.