Konsert Black Dog BOne

MALAM tadi aku pergi ke Istana Budaya (IB) atas undangan pihak IB bagi menyaksikan pratonton Konsert Black Dog Bone khusus untuk media tanahair. Konsert ini bakal berlangsung selama tiga hari bermula hari ini. Sepanjang konsert selama dua jam 15 minit memang aku rasa seronok sangat kerana dua alasan. Pertama ialah ini kali pertama aku masuk ke Panggung Sari IB. Kedua kerana persembahan Black Dog Bone dan penyanyi undangan seperti Jay Jay dan Rahim Othman sangat memberangsangkan. Paling best apabila kumpulan dari Kota Singa ini membawakan lagu popular mereka seperti Si Gadis Ayu, Lupakan, Diganggu Kenangan, Geram, Rilek, Bahagian Dan Derita, Bila Rindu, Hatiku Luka Lagi, Dulu Dan Sekarang serta lagu hits mereka iaitu Khayalan. Apabila mendengar lagu-lagu ini aku terkenang zaman aku kecil-kecil dulu. Maklumlah kumpulan ini sangat popular sekitar tahun 1970-an hingga 1980-an. Aku yang lahir tahun 1977 ini tentulah membesar dengan lagu-lagu mereka. Paling aku ingat ialah lagu-lagu ini selalu aku dengar dalam bas sekolah Abang Jak. Hahaha, memang sentimetal habis. Lagu Jay Jay pun tak kurang hebatnya. Lagu Cukuplah Sekali, Belaian Jiwa dan Rindu Bayangan memang segar sekali. Terima kasih kepada IB yang memberikan aku tiket media berharga RM205 untuk aku menonton konset ini. Kepada sesiapa yang ingin menonton pergilah ke IB pada 8, 9 dan 10 Mei 2009 jam 8.30 malam. Tiket-tiket berharga RM65, RM85, RM155 dan RM205. Pasti anda tidak menyesal.

Catat Ulasan

0 Ulasan