Iklan Nuffnang

Khamis, 5 Februari 2009

Makan-Makan di Papa Rich Kopitiam

SALAM. Senja ini balik daripada kerja aku hendak pergi ke RHB Bank untuk masukkan cek Syarifah Syahirah. Dia buat penggambaran dengan aku sebelum bulan puasa hari itu. Aku tak tahu di mana letakknya RHB Bank selain daripada yang di sebelah Kolej Taylor Subang. Maklumlah, aku tidak pernah menggunakan perkhidmatan bank ini. Ketika hendak memulakan perjalanan, tiba-tiba Suzi dan Anis kata hendak ikut. Jadi, untuk tidak menghampakan kawan, aku pun bawalah sekali mereka berdua. Apalah kaedahnya mereka ini, kan? Nak masukkan cek pun nak ikut ke?
Hampir sampai di sana, faham-faham sahajalah waktu senja jalan memang sesak. Jadi, kami bertiga mengambil keputusan untuk makan dahulu. Pilihan? Tentulah di Papa Rich Kopitiam di Sunway Pyramid. Lagipun dah dekat sangat menghala ke Subang tempat nak masukkan cek tu. Sedap juga makan di kopitiam ini. Nak kata mahal pun tidaklah juga. Kira berbaloilah. Aku makan mi kari, roti bakar, taufu fah dan air mineral, harganya RM20. OK la kan?


Ini aku dan Anis. Aku dan Anis minum air mineral saja. Diet...

Pilihan aku hari ini ialah mi kari tanpa kuah.
Ini pula roti bakar susu pilihan aku dan Anis.

Tu dia... makan roti bakar susu dan menghirup taufu fah.

Suzi pilih roti stim dan kopi panas.

Pose manja ke apa ni ya? Sebelah tu, Suzi tengah pesan makanan.

Ini Papa Char Kuey Tiaw pilihan Suzi dan Anis. Sebelah tu pula roti stim.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alahai...sedapnya...mungkinkah hari ni akan ke papa rich? tunggu....

Ibu Abah berkata...

nyumm...nyumm... kami pun mmg suke sgt gi kopitiam... dh ketagih..

Mariam Elias berkata...

Memanglah, kopitiam sedap sangat. Roti bakar susu dengan kopi kaw. Wow...