Iklan Nuffnang

Selasa, 20 Januari 2009

Apabila aku buat kuih

JOM buat karipap atau dalam bahasa Inggerisnya, currypuff atau dalam bahasa saintifiknya kariepaufsardiney. Ha, beberapa Sabtu yang lepas, aku dengan rajinnya masak karipap berintikan sardin. Aku rasa dah bertahun aku tak buat kuih ni. Jadi, aku telefon adik aku yang sedang berbulan madu di Seremban untuk tanya bagaimanakah kaedahnya buat doh karipap ni. Sebenarnya aku tak ingat sama ada kena letak telur atau tidak. Itu saja. Aku memang suka masak. Aku rasa kalau rumah aku ni dah lengkap dengan segala macam peralatan macam oven atau mikrowave mahu aku masak tak henti. Jadi dalam keadaan serba kekurangan selayaknyalah aku masak karipap je. Jeles sebenarnya tengok Anis hari-hari beli karipap sardin makcik. Jadi ni nak tunjuklah yang aku pun pandailah buat karipap. Isnin lepas, aku bawalah ke pejabat karipap sardin aku ni. Komen yang makan. Huh, keraslah. Heheh. Memang pun keras tapi inti sardin tu sedaplah juga. Aku kena terima hakikatlah sebenarnya walaupun aku suka masak tetapi bab buat kuih ni aku memang agak lemah sikit. Aku cuma pandai masak lauk je. Tapi takpe. Akan kucuba lagi.




4 ulasan:

rynas berkata...

macam mana saya tak merasa karipap awak yer..alah ruginyer. nanti buat lagi tau..teringin nak rasa. sayakan hantu karipap juger

Seri Kencana berkata...

pandai je la cakap org gi bulan madu.. ikut husband kursus la.. bulan madu kat seremban?? takde maknanya.....
nanti kite balik JB CNY ni.. kite try buat kuih tepung pelita nak?? orang dah ada dapat resepinye.... :)

suziey berkata...

motiff, buat karipap, tapi di tepi ada vono mushroom...hahaha

Lina berkata...

nampak menarik... kirim le sini sket..hehe