Iklan Nuffnang

Jumaat, 27 Januari 2017

Mi rebus Terbaik RM1.50 Je Uolssss

Cuti panjang hujung minggu bersempena Tahun Baru Cina ni aku balik kampung. Ada famili day keluarga sebelah mama aku.

Kat kampung aku ni, yang bestnya makanan masih lagi dijual murah. Nasi lemak sebungkus 50 sen. Selain nasi lemak, mi goreng, mihun goreng pun masih lagi 50 sen.

Kalau yang 50 sen tu memanglah basic je. Tapi cukuplah nak isi perut masa sarapan. Kalau nak lauk, bolehlah tambah telur goreng ke, ayam goreng ke.

Masa balik kampung hari ni, abah singgah kat kedai simpang jalan nak masuk ke rumah. Kitorang panggil Simpang Tiga. Bersebelahan dengan masjid jamek Kampung Parit Tegak, Parit Sulong. Beli mi rebus. Tahu berapa harganya? RM1.50 je. 

Dahlah murah, sedap pulak. Memang berbaloi. Kalaulah kat bandar ada harga macam ni.... hehe.


Tiada ulasan: